Et farvel til 10% af kunderne gav gode resultater

Mo Dyreklinikk var en helt ”klassisk” opgave for praQtice. Gennemtræk af medarbejdere, behov for mere ledelse, for lav indtjening og en overarbejdet klinikejer. Dertil et ønske om at bringe en ny medejer ind i klinikken.

Klinikejer Marthe Grotnes bestilte en klassisk klinikbooster workshop, som et halvt år senere blev fulgt op af et to-dages opfølgningsbesøg. Resultaterne udeblev ikke.

“Det er den beste investering, jeg har gjort så langt i bedriften. Jeg spurgte medarbejderne til årets beste tiltak,  og de sagde ‘workshop med Christian Kolthoff'”. Klinikejer Marthe Grotnes

Klinikboosterworkshoppen markerede startskuddet på en proces, hvor der sammen med medarbejderne blev sat mål og lagt en plan for fremtiden. Noget af det helt centrale var, at omsætning per besøg skulle stige fra 930,- til 1.130,- og at man med fordel kunne sige farvel til nogle kunder. Ledelsesansvaret kom på plads, og der kom styr på projektopfølgningen via et praQtice styringssystem. Klinikken er godt på vej mod det gode liv i praksis.

Vil du vide mere om klinikboosteren og om casen, så kontakt Christian.