Stærkt brand gav medarbejderstolthed og sund bundlinje

Trivselsmåling

I 2015 blev Hamar Dyreklinikk sat til salg. Den led under dårlig økonomi, personalemæssige udfordringer og tilfældigheder i typer af opgaver og hvem der kom ind fra gaden. Dette afspejlede sig negativt på flere fronter. Ejerkredsen bag naboklinikken Vetsentrum – herunder praQtice – kunne se muligheder og købte klinikken. Ved analyse af klinikken stod det hurtigt klart, at klinikken i forhold til branding havde en meget stærkt kort: En stor hjertelighed og omsorg for kunder og patienter. Opgaven handlede om at omsætte dette til et brand. Eftersom naboklinikken Vetsentrum er en henvisningsklinik med høj faglighed og udstyr til komplicerede og specialiserede behandlinger, henvender de to klinikker sig til forskellige målgrupper, og dette har jeg brugt aktivt brugt i arbejdet med de to klinikkernes brand.

I dag har Hamar Dyreklinikk en sund økonomi og arbejdsmiljøet i top. Medarbejdere har fået gejsten til at ville nå nye mål og en stolthed over arbejdspladsen.