Facebookcases: Patienter med tandlægeskræk
Cases til facebook har styrket profileringen af din Tandlæge Taulovs speciale i at håndtere tandlægeskræk. Opslagene har resulteret i anmeldelser, hvor kunder fremhæver netop dette speciale, en stigning i ‘likes’ og andre reaktioner på facebook og ikke mindst henvendelser fra nye kunder med tandlægeskræk.
Storytelling om tandlægeskræk
Tandlægebesøg er ikke ligefrem noget, som man forbinder med sjove og hjertelige historier til sociale medier. Men selvfølgelig er der en masse god storytelling, som kan inspirere, informere og få folk til at interagere med en tandlægeklinik på facebook. En tandklinik i Taulov ønskede min hjælp til at finde disse historier og få skabt en SoMe profil.
Efter et telefonmøde om opgaven og et besøg på klinikken med fuld fart på generering af ideer og kundecases blandt dagens patienter havde vi allerede en ramme for profilen og de første 2o konkrete historier. De kredsede bl.a. om klinikkens speciale i at håndtere tandlægeskræk.
Min efterfølgende rådgivning om virkemidler, algoritmer, funktionaliteter og samtaler på facebook gjorde det let for klinikken selv at fortsætte ud af samme tangent. I et par uger var jeg med på sidelinien i opstart af storytelling på facebook, og efterhånden som de gode historier nåede længere ud og blev stadig flere, fik klinikken en masse ekstra effekt og reach.