Nyt logo, ny hjemmeside, ny facade, nye billeder og markedsføring med fokus på det ‘hjemmekoselige’.
Hamar Dyreklinikk – ‘hjemmekoseligt’ brand
I 2016 relancerede praQtice Hamar Dyreklinikk med en tydeligere profil, ny designlinje og hjemmeside.
Hamar Dyreklinikk havde i årene forinden lidt under dårlig økonomi, og i 2015 blev den solgt til naboklinikken Vetsentrum, som praQtice er medejer af. Den nye ejerkreds ønskede en opgradering af kundekommunikationen. Anne stod for processen og udførelsen samt koordineringen. Ved analyse af Hamar Dyreklinikk stod det hurtigt klart, at klinikken i forhold til branding havde et meget stærkt kort: En stor hjertelighed og omsorg for kunder og patienter. Opgaven handlede om at omsætte dette til et brand. Eftersom naboklinikken Vetsentrum er en henvisningsklinik med høj faglighed og udstyr til komplicerede og specialiserede behandlinger, henvender de to klinikker sig til forskellige målgrupper og forskellige typer af opgaver.
Hamar Dyreklinikk fik ny tagline ‘hjemmekoselig klinik’, som blev udviklet ud fra værdierne: Hyggelig, prisvenlig, hjertelighed. Markedsføring, skiltning og paperline understøtter klinikkens position på markedet.
Det skærpede brand har – sammen med andre tiltag – båret frugt i form af en sundere økonomi, bedre arbejdsmiljø og stor tilfredshed blandt kunder.