Klinikboosteren er vores mest solgte workshop. Den giver effekt hver gang, og vi har kun oplevet stor tilfredshed. Enkelte klinikker køber en boosterworkshop flere gange, da resultaterne er så overbevisende og der altid sker nyt.
Formålet med workshoppen er på en gang at optimere faglighed, kundetilfreds, arbejdsglæde og forretning. Workshoppen foregår på klinikken. Forud for workshoppen står Christian for kommunikation og analysearbejde, så vi er klar til at give den gas fra start.
Læs herunder beskrivelse, indhold & forankring, priser og case fra AniCura Holbæk Dyrehospital: Vi skal i ledelsen turde sige: Vi kan ikke løse alting selv.”
Analyse før workshoppen
Inden mødet udsendes et spørgeskema til både medarbejdere og ledere så alle får indflydelse på dagens program. Se eksempel her.
Desuden analyseres klinikkens økonomiske performance, branding/markedsføring og faglige tilgang.
Det endelige program sættes sammen med klinikejeren, som giver endelig grønt lys inden opstart.
Workshoppen
Workshoppen tager som udgangspunkt 8 timer. Nogle vælger at køre kl. 9-17 (alt i dagtid) og andre vælger kl. 12-20, så man får formiddagens patienter med.
Der er en meget stor tilpasning af workshoppen til den enkelte klinik, ligesom fokus løbende flyttes i retning af der, hvor energien, udfordringerne og løsninger findes. En grundskitse til forløbet ser således ud;
- Intro: Her lægger vi grunden for den gode stemning samt afstemmer forventningerne.
- Verden omkring os: Her ser vi på, hvad der sker omkring klinikken, som vi er nødt til at have in mente, når vi træffer strategiske beslutninger fremadrettet.
- Drømme og mål: Her ser vi på den fælles drøm. Hvad er det vi ønsker – både hver især og i fællesskab. Dette sætter retningen for det fremadrettede arbejde.
- Økonomien i drømmen: Vi starter med et “økonomisk lynkursus”, så vi har et fælles sprog at diskutere ud fra, når vi udfordrer realiteten i drømmene og arbejder med realistiske planer frem mod målet.
- Klinikanalyse: Sammen definerer vi, hvad klinikken gør godt og som fører os mod målet, samt hvad der holder klinikken tilbage. Målet er at få defineret et sæt fokusområder, som der kan arbejdes med efterfølgende.
- Quick fix klinikoptimering: Et indslag, hvor vi plukker de lavt hængende frugter i forhold til at optimere klinikkens økonomi (denne del plejer at betale for workshoppen – og mere til).
- Udviklingsarbejde: Her identificerer vi hovedpunkterne i, hvad vi ønsker at arbejde med – og så trækker vi i arbejdstøjet og kommer så langt som det er muligt.
- Opsummering og tak for i dag: Her runder vi af med at fastlægge hvem, der gør hvad, hvornår. Og så siger vi pænt tak for i dag.
Workshoppens inputs samles i et format, der hedder “Mural” og “foreviges” gennem en serie af billeder og sedler med opgaver. Christian sender et kort referat og der aftales et kort opfølgningsmøde (1 time), der er inkluderet i prisen.
Vi skal turde sige: ‘Vi kan ikke løse alting selv’
AniCura Holbæk Dyrehospital er et ud af mange, som har fået glæde af en boosterworkshop. Dyrlæge Mette Bo fortæller i casen: “Vi skal i ledelsen turde sige: Vi kan ikke løse alting selv” om, hvad Christian Kolthoff hjalp klinikken med og hvordan boosterworkshoppens mange gode ideer og forslag blev konkretiseret og gjort handlingsorienterede, så klinikken selv kan arbejde videre og følge op.
Der er god grund til, at Christian elsker at afholde boosterworkshops: Der er altid stor tilfredshed.
E-paper
Hvis du vil fortælle din ledelse, dine lederkolleger, dit team, din ejerkreds, bestyrelse eller HR-person, så kan du med fordel downloade denne ene side med en kort præsentation:
Opfølgning som muligt tilkøb
Flere klinikker vælger at tilkøbe løbende opfølgning. I så tilfælde deltager Nikolaj sammen med Christian, hvorefter Nikolaj følger op – enten online eller på klinikken. Se Nikolajs pakker til opfølgning her.
Priser
En boosterworkshop koster 24.500,- inkl. forberedelse, analyse, workshop og opfølgning.
Der er 100% tilfredshedsgaranti. Er du ikke tilfreds, betaler du, hvad du synes er rimeligt.
Priser er ekskl. moms og transport.
Du kan også læse mere om klinikboosting her: Mo Dyreklinikk og klinikboosting.
Booking
Ønsker du at booke en workshop tager du kontakt til jannie@praqtice.dk