Forretningsudvikling i norsk hestepraksis

”The golden days are over. Det bliver aldrig som i de gode gamle dage i hestepraksis,” lød det fra en af de engagerede tilhørere, da Christian holdt foredrag om forretningsudvikling med basis i prissætning og taksering. Mange norske dyrlæger er udfordret på deres indtjening, og Christian var inviteret til at holde oplæg baseret på erfaringerne fra arbejdet med smådyrsklinikkerne. Hovedbudskaberne var:

  • Se dig selv som et brand, der skal bygges og promoveres.
  • Forstå din forretningsmodel og din forretning – og tænk forretning.
  • It’s a mind-game. Begrænsningen er ofte i dit eget hoved.
  • Faglighed er ikke nok. Husk at du er i oplevelsesindustrien, hvor kommunikation er nøglen.
  • I kan lære rigtigt meget af hinanden ved at se på de, der gør det godt.

Her finder du præsentationen og de forskellige regnearksmodeller, som vi legede med. Husk at der er flere underark i Excel-filen:

Præsentationen: Inspirasjonskurs – prising

Excelfil med underark: Kopi af Leg med tal – eksempel

 

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar