Uddannelsen i klientkommunikation er målrettet smådyrsklinikker og baserer sig på både praktik og teori. Du bliver klædt på til at kunne håndtere svære situationer; både af følelsesmæssig, økonomisk og praktisk karakter. Lær at forstå mekanismerne og psykologien bag din kommunikation. Få træning og sparring med andre kursister og professionelle.
Vi tager udgangspunkt i den evidensbaserede model ‘Calgary-Cambridge Guide’, som oprindeligt er udviklet til den humane verden og siden blevet tilpasset til den veterinære branche. Der er god grund til, at den er kendt og anvendt med succes i hele verden, for den er nøglen til, at I bliver bedre i jeres kommunikation som hold og som individer. Den trinvise tilgang giver et godt overblik og sikrer et godt flow, som du kan træne dig op til at kunne på rygraden.
Christian Kolthoff og Anne Klindt har i mange år beskæftiget sig med kommunikation i dyrlægeverdenen og bringer deres viden og uddannelse af fagpersonale i dyrlægebranchen i spil kombineret med en masse praktiske øvelser.
I december 2022 deltog Christian Kolthoff og Anne Klindt i konferencen i konferencen ‘Evidence Based Communication The scientific bases of Clinical Communication in Veterinary Medicine’ og fortæller: “Indrømmet – vi var starstrucked, da vi mødte ophavskvinden til den geniale model ‘Calgary-Cambridge Guide’ (også kaldet CC-model) og de to forfattere til bogen, der bygger på modellen og er tilpasset den veterinære verden. Og hvad der gjorde lige så stort indtryk var oplæg fra dyrlæger verden over om deres brug af modellen i praksis og dét at træne modellen sammen med en masse mennesker. Alt det er vi i fuld gang med at omsætte til et kursus”
Om kurset
Du kommer til at stå stærkt i din forståelse af interaktion på netop dyreklinikker og det særlige der er ved at skulle håndtere både kunder, deres stærke relation til deres kæledyr og patienter. Der er ofte mange følelser på spil. Sorg, bekymring, uvished, spørgsmål, chok, utilfredshed, tvivl og heldigvis også en masse glæde og lykke.
Kurset handler også om:
- at bakke sine kolleger og medarbejdere op og i visse situationer være mægler.
- at stå på mål for klinikkens værdier og jeres procedurer på arbejdspladsen.
- at åbne deltagernes indblik i forskellige kommunikationsmodeller og forskelligheder som mennesker.
- at håndtere shitstorms og om kommunikation før, under og efter konsultation.
- effektivisering og tydelighed i din kommunikation uden at give køb på omsorg og forståelse
- hvordan I kan implementere kommunikationen over hele linjen i klinikken – på skrift, i telefonen, i receptionen, ved konsultationer mv.
Kurset er under udarbejdelse og I er velkomne til at kontakte os for nærmere information.
Praktiske oplysninger
(som vi forventer forløbet. Der er mulighed for tilpasning).
- Sammenlagt 6 undervisningsgange samt træningssessions i egen klinik og en afsluttende opgave.
- En del af uddannelsen vil være fysisk og en del vil være online.
- Der vil være mellemliggende opgaver. Uddannelsen afsluttes med eksamensbevis.
- Kontakt os for yderligere info: info@praqtice.dk
Videooptagelser
Som led i uddannelsen træner vi kommunikation med videooptagelser. Dette gøres ud fra frivillighedsprincippet.
Når du lige nu tænker på, at din konsultation bliver optaget på video, så vil du muligvis synes, at det lyder grænseoverskridende. Sådan har det været for mange på de klinikker, som har prøvet det. Samstemmende fortæller de dog, at det er et virkelig stærkt læringsværktøj og at det har været gode oplevelser.
Frivillighedsprincippet betyder, at man kan til eller fravælge videoptagelse. Man kan vælge videooptagelse, men at man kun selv ønsker at se optagelserne. Man kan vælge at nogle få udvalgte kan se med. Man kan vælge, at alle på klinikken må se med. Feedback er altid i en konstruktiv ramme.