Klinikanalyse
Christian Kolthoff har over 20 års erfaring med klinikanalyse og strategiprocesser i den veterinære branche. Med sin baggrund som dyrlæge og medejerskab af klinikker i Danmark og Norge har han et dybtgående kendskab til særligt smådyrsklinikker, men også blandede, stordyrs og hestepraksis. Christian Kolthoff:
“Selvom mange klinikker på overfladen ligner hinanden, kan årsagskomplekserne godt være forskellige. Jeg gør meget ud af at analysere klinikkerne og tager udgangspunkt i at følge dagligdagen på klinikken, analysere nøgletal og lytte til jer. For det giver god mening at stille en korrekt diagnose før behandlingen igangsættes.
Jeg får mange tilbagemeldinger fra klinikker, som har oplevet analysen som en øjenåbner og efterfølgende med små greb hurtigt har kunnet dreje klinikken i den rigtige retning. Og med større greb – skridt for skridt – har haft succes ved at følge kursen.”
Følgende værktøjer er nyttige:
- Medarbejdertilfredshed og flow: Tilfredsheds- og engagementsundersøgelse, medarbejderinterviews, vurdering af effektivitetsnøgletal.
- Brand og markedsføring: Gennemgang af dyreklinikkens online og trykte materialer, vurdering af online indtryk og tilstedeværelse.
- Kundetilfredshed: Klinikobservationer og kundeinterviews, Net Promotor Score, vurdering at online kundefeedback.
- Prissætning og taksering: Gennemgang af journaler og fakturaer, vurdering af nøgletal.
Optimering & strategi
I en strategiudviklingsproces arbejder vi med de udfordringer og muligheder, som eksempelvis klinikanalysen giver os et billede af. Processen kan spænde fra 3 timer til flere uger. Første skridt er altid gratis, og vi tager gerne en uforpligtende snak over telefonen, hvor vi drøfter formål og mål med strategiprocessen. Derefter sender Christian et forslag til næste skridt.
Alle dyreklinikker har deres særpræg, og derfor er vores tilgang ikke ”one size fits all”. Det er altid tilpasset netop jer.
Ofte vælger klinikkerne at købe en klinikboosterworkshop, når der skal arbejdes med optimering af klinikken.
Der kan også være tale om et længerevarende forløb, hvor den økonomiske del kædes sammen med andre områder af dyreklinikken. Ved de længere forløb indleder vi ofte med en strategiproces over 2 dage, hvorefter Christian i den efterfølgende periode jævnligt er inde over, for at sikre, at det planlagte kommer i mål.
Har du en klinik, der trænger til et løft, eller hvor du godt kunne tænke dig en “second opinion”, så send en mail på christian@praqtice.dk.
Kontakt Christian for mere info.
CC-model: Evidence Based Communication
/i Aktuelt, Blog, News /af anneEvidence Based Communication konference i Firenze d. 15.-18. december med Calgary-Cambridge guiden som omdrejningspunkt for klientkommunikation gav en masse viden og inspiration.
TAK til alle jer 655 deltagere på arbejdsglædeworkshops
/i Aktuelt, Blog /af anneI var fantastiske og wauw, hvor er I klar til at rykke for arbejdsglæden. Se video-opsamling, følg med i Facebookgruppe og værktøjskasse.
8 værktøjer til kassen
/i Aktuelt, Blog /af anneEt af de vigtige elementer i projektet ‘Arbejdsglæde i praksis’ er værktøjskassen. Den er et blivende element, som lever videre efter projektets afslutning. Lige nu er vores to HR-praktikanter i fuld gang med at implementere værktøjer på projektets hjemmeside, som er målrettet smådyrs- og hestepraksis. De har analyseret sig igennem undersøgelser fra branchen og er […]