Klinikanalyse af dyreklinik
NØGLETAL – KUNDETILFREDSHED – FLOW
–
Gennem næsten 20 år har Christian udviklet sine strategiprocesser, så det ikke blot bliver en masse snak og spændende øvelser, men at det også flytter noget. Alle dyreklinikker har sine særpræg og derfor er vores tilgang ikke ”one size fits all”.
Vi tilbyder strategiudvikling, der kan spænde fra 3 timer til flere uger. Første skridt er altid gratis og vi tager gerne en uforpligtende snak over telefonen, hvor der snakkes formål og mål med strategiprocessen. Derefter sender Christian et forslag til næste skridt.
Ofte vælger klinikkerne at købe en klinikboosterworkshop eller en klinikanalyse.
Der kan også være tale om nogle længerevarende forløb, hvor den økonomiske del kædes sammen med andre områder af dyreklinikken. Ved de længere forløb indleder vi ofte med en strategiproces over 2 dage, hvorefter Christian i den efterfølgende periode jævnligt er inde over, for at sikre, at det planlagte kommer i mål.
Læs om strategiudvikling.
Har du en klinik, der trænger til et løft, eller hvor du godt kunne tænke dig en “second opinion”, så send en mail på christian@praqtice.dk.
Det giver god mening at stille en korrekt diagnose før behandlingen igangsættes. Selv om mange klinikker på overfladen ligner hinanden, kan årsagskomplekserne godt være forskellige. Jeg gør meget ud af at analysere klinikkerne og tager udgangspunkt i at følge dagligdagen på klinikken, analysere nøgletal og lytte til jer.
Jeg får mange tilbagemeldinger fra klinikker, som har oplevet analysen som en øjenåbner og efterfølgende med små greb hurtigt har kunnet dreje klinikken i den rigtige retning. Og med større greb – skridt for skridt – har haft succes ved at følge kursen.
Følgende værktøjer er nyttige:
- Medarbejdertilfredshed og flow: Tilfredsheds- og engagementsundersøgelse, medarbejderinterviews, vurdering af effektivitetsnøgletal.
- Brand og markedsføring: Gennemgang af dyreklinikkens online og trykte materialer, vurdering af online indtryk og tilstedeværelse.
- Kundetilfredshed: Klinikobservationer og kundeinterviews, Net Promotor Score, vurdering at online kundefeedback.
- Prissætning og taksering: Gennemgang af journaler og fakturaer, vurdering af nøgletal.
Kontakt Christian for mere info.